Det här upprör mig.

Dagens utmaning handlar om vad som gör mig upprörd.

Jag blir upprörd när jag får veta att det snart inte finns några tigrar kvar på denna jord. Jag blir så förbannad när inte dessa jävla tjuvskyttar fattar att dom utrotar ett så vackert djur. Varför kan dom inte bara få vara ifred är min fråga? Nu måste ju i princip alla tigrar leva i naturreservat eller på Zoo för att dom ska ha en chans att överleva.

En annan sak som upprör mig är hur alla stackars minkarna far illa, ni har säkert sätt bilder eller filmer på hur det ser ut. Och dom lovar hela tiden att dom ska sköta djurskyddets regler på hur minkfarmarna ska se ut men icke. Det är hemsk.

När jag även fick reda på att hundar och katter har ungefär samma smärtgräns som vi människor fast dom inte uttrycker det lika tydligt som oss, gör mig ännu mer upprörd när man vet hur vissa djur lever.

En annan sak som gör mig upprörd är att det är så kallt ute nu så hemlösa katter får öronen frysta och sen faller dom av... FATTA VILKEN SMÄRTA!

Detta gör mig upprörd och förbannad och jag önskar att jag hade mer makt så man kunde göra något. Men just nu får jag nöja mig med att jag är tigerfadder iaf.


Kolla på det här:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0