The Cove

Usch usch usch säger jag bara, såg precis på "The Cove" som jag tycker alla ska göra. Hadlar om delfinslakten i Taiji i Japan. Det var det hemskaste jag har varit med om och jag fattar inte hur man kan göra ngt sådant. Jag vill bara gå dit och slå ner alla som ens är nära en delfin utav dom där äckliga människorn. Jag kan säga att jag grät så himla mycket när man fick se bilderna på hur dom slaktade delfinerna och delfinernas barn, och man fick se hur de kämpade för sitt liv när havet färgades rött. Fy dom simmade runt i sitt eget blod och kunde inte göra någontig. Och vet vad dom gör sen, dom säljer delfin köttet till männsikor men dom skriver ite ut att det är delfinkött inte. Plus att delfinerna har så mycket kvicksilver i sig så när dom äter delfin köttet så blir dom förgiftade. Det är så himla hemskt och jag önskar att jag kunde åka ner dit och hjälpa dom att stoppa detta. Så himla vackra djur som bara slaktas istället för att släppas ut i det fria. Det intligentaste djuret på jorden förmodligen som vi kan lära oss saker kommunicera med på ett helt annat sätt än med andra djur. Jag blir helt förstörd så jag kommer inte kunna släppa detta på ett bra tag.

Se på The Cove om ni orkar för det är många hemska bilder...

From nu vill jag inte simma med en delfin i fångenskap jag vill att alla ska vara fria, man kan simma med dom i haven ... Där dom hör hemma. Samma sak med alla valdjur.




Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hemskt.. Jag kommer storböla om jag ser den filmen.. Delfiner är ju det finaste och bästa djur som finns..

2010-01-24 @ 18:03:49
URL: http://litenjordgubbe.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0