Mops

Hundspekulationer!

Jag har ju alltid velat ha en hund och det har ju kommit på tal nu när man har flyttat hemifrån och kan bestämma själv mer över hur man vill göra.
Jag har ju alltid velat ha en schäfer dom ligger mig varmast om hjärtat men det gör även finsk lapphund som jag tycker är så himla vackra och härliga i sättet. Men nu har jag tänkt om lite för även om jag kommer skaffa dessa raserna senare så känner jag att jag inte har plats för en sådan stor hund. Eller råd för en stor hund kräver mycket underhållning och Mat framförallt.

Så nu har jag börjat tänka i mindre format med lite mindre och aptit. Nämligen Mops. Skulle bättre passa in i mitt liv just nu och jag kan fortfarande träna agility och lydnad men ändå är den behändig så man kan ta med sig den i princip överallt. Skulle passa perfekt som lekkamrat till Lina och Antons Goa parvel charlie. Så mops är faktiskt en hund som jag tror skulle passa in i mitt liv just nu. Inte för att jag tror att det blir mindre jobb eller så, men möjligtvis mindre mat MINDRE hår :D Vilket skulle va bra. Plus att jag tror att det skulle vara lättare med katterna av ngn anledning :P

Ja jag vet inte vi får se hur det blir. Men en sak som jag är så lycklig över som känns som ett tecken är att dom nu har öppnat ett hunddagis i skara några minuter från skolan vilket vore perfekt ! :D Vi får se om jag får min vilja igenom vi är ju trots allt två som ska ta ett beslut och än sålänge ser det mörkt ut :P Men jag är optimistisk i denna frågan !

Nu ska jag ta och titta lite på mama mia och drömma mig bort lite till feta ostens land :)


Kommentarer
Postat av: UFO

Det ser väldigt mörkt ut ja ... ;)

2010-01-06 @ 00:27:13
Postat av: Anonym

Jag vill med ha en mops ;D

2010-01-06 @ 12:35:50
URL: http://cassandrajonsson.blogspot.com
Postat av: Carro

Mopsar går skit bra ihop med alla hundar och katter. Bra val! DOM ÄR BÄST! DÅ kan våra leka ihop ;)

2010-01-08 @ 19:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0