300510

Seg på att uppdatera idag känner jag. Har ni hört det vinnande bidraget i eurovison Frankrike. Vilken dret säger jag bara. Pinsamt! Men jag orkar inte ödsla mer energi på de. Idag har jag ingen energi alls känner jag. Önska att jag hade en hängmatta och att det var lite varamre ute gu så gött :) Men man får nöja sig med det fina vädret iaf. Man tror ju att det ska vara varmare än 15 grader ute men men värmen kommer väl snart. Tur att man redan är brun :)

För en vecka sen åkte vi ifrån thailand känns så konstigt att det har gått så himla fort. Sommaren kommer nog att gallopera iväg så det gäller att dra i tyglarna lite. haha där fick jag till de va :)

Nu ska jag laga mat!

290510

Idag har vi haft besök utav Pers familj och min mamma :) Vi har firat Per eftersom han fyller 21 till veckan :) Jätte trevligt. Gav alla presenterna från thailand och visade alla bilder ! Massa fika och sen åkte jag iväg till jobbet och jobbade i fyra timmar gick rättså fort.

Har inget mer att tilläga för tillfället :)

Ensam mys på fredagen .

Hemkommen från jobbet :) Fick jobba över lite för det rullade på. Per är ute och gör stan osäker idag så det är jag och katterna ikväll ! Nu sitter jag och lyssnar på musik med tända ljus och bara har det gött. Lyssnar på Sarah Brightman hon kan få mig så lugn. Det var en skiva som Pappa kom hem med en gång när jag var liten som jag älskade. Alla låtar är verkligen bra och mysiga. Favoriten är ju såklart captain nemo. Den som är där uppe. Jag är så skum för sådan här musik är det väl ganska vanligt att man blir lugn av men jag kan också bli jättelugn av riktig techno :) Väldigt skum.

Dåligt!

Fy fan va dåligt!! Anna gick inte vidare till den stora finalen av eurovision!!! Då är det ju ingen vits med att titta ens! Det är fan skandal att inte sverige är med! Nej fy va dåligt, jag blir så besviken!

jaja ska snart åka iväg till jobbet och jobba 17-21 syns ikväll.

BIO

Nu har jag varit på BIO Sex and the city 2 premiären. Den var riktigt bra , tror nästan att den var bättre än den första men jag vet inte. Blir nog att nöta hela serien och båda filmerna igen :) Föressten Blogg.se är ju helt cp just nu det är som om jag skriver i anteckningar, jätteskumt! Såg på "The Human centipede" igår den som ska vara så läskig så att folk spyr, okej jag håller med om att den var riktigt vidrig men jag tyckte inte den var så läskig. Kunde hänt lite mer tycker jag. Dåligt slut var det också så jag vart inte nöjd alls. Har verkligen inte känt för att uppdatera idag. Ibland funderar jag på att lägga ner bloggen vi får se! Nu ska jag hitta på ngt annat, Per jobbar natt så jag är själv ikväll :( Känns tråkigt ! PUSS

Filmmysis

Nu blir det filmmys med min goding. Först fick jag välja en film och sen han :) Jag valde såklart en skräckis, ska tydligen vara den läskigaste skräckfilmen som kommit och folk hade spytt i salongen. Sen kanske inte allt är sant. Men ett sådant påstående måste undersökas :) Bakade Äppelpaj förut böev gott. Fick ett ryck och bara kände att jag ville baka både jag och Per var sugna på äppelpaj så det vart de! Men nu blir det som sagt FILM!

Bilder del 1

Sätt på låten och titta på bilderna :) Kommer mer bilder! Detta har blivit thailands låten ! Varnar för att vi var väldigt vita ibörjan. Nu ska jag laga pannkakor.

260510

God Morgon!

Har precis lagt ut massa bilder på facebook från resan, ska lägga ut här också men jag orkar inte just nu :) Idag blir det lugnt, tänkte jag skulle träna lite men det kan vara gött med en dag sådär innan jobbet börjar att bara vara hemma :)

Hörs lite senare!

Löning

Heej!

Va gött de är med löning så här precis efter resan :) Inte så mycket pengar dock men nu är det storhandlat. Införskaffat lite nya handdukar och lite kattgrejer. Tog en sväng förbi Ikea också och åt lite!

Sen ska jag åka iväg till min kära vän Lina :) Blir mys framför tv:n och förmodligen massa prat om resan. Blir mycket trevligt.

Föresten så köpte jag en Ipod Shuffle där nere :) kostade 250kr med 4gb minne :) Skitbra ! Perfekt när jag ska träna som jag måste göra. Jag ska komma igång nu har jag tänkt :) Den är Rosa såklart! Men nu måste jag fixa in lite musik på den.

Hemma

Hej!

Orkade inte uppdatera igår, rest typ 24 h så jag kändemig trött! Fast jag orkade faktiskt dammsuga hela lägenheten :) Det var val bra gjort ! Det jättekonstigt att vara hemma. Speciellt nu när det spöregnar ute. Vaknade halv 8 imorse händer i princip aldrig så jag antar att det är för att klockan var halv 1 i Thailand och det är dags att stiga upp och gå ner till stranden, ta en bananshake och njuta av utsikten. Åh vill tillbaka.

Ska lägga upp bilder snart men just nu har jag inte lagt in dom på datorn än men dom kommer snart. Jag är så arg för att jag flagnar skitråkigt så det får nog en solning snart så att färgen håller i sig !

Har shoppat massa också Ska lägga upp bilder så ni får se!

Japp men vi hörs sen igen!

Puss

Nast sista dagen i thailand!

Sista fulla dagen pa koh samui!! Kanns konstigt. Jag langtar efter den svenska maten kan jag ju saga en riktigt fet pizza ska jag trycka i mig nar jag kommer hem :) Vi maste dock overtrassera kontot forst haha! Tur att man far lon pa tisdag :) Ar valdigt trott pa thailandsk mat faktiskt. Blir val sa efter 2 och en halv vecka. :) Idag ska vi satta spratt pa dom sista pengarna :)

Jaja men nu ska vi ga !

Hade bast!

saa waat dee

Idag ska jag klappa tigerungar och rida pa elefant och bada i vattenfall. Det ska bli sa himla kul! I forrgar var jag pa fiskspa! Skitcoolt, man stoppade ner fotterna i ett akvarium med massa sma fiskar som at pa en. Det kittlades jattemycket. Men sen vart det mer som massa vibratorer som akte runt vid mina fotter. Men det ar en san dar sak man maste prova innan man aker hem till trakiga sverige!

Ja det var de jag hade att beratta just nu.

Tropiskt regn!

Hej!

Nu har vi fatt sett riktigt tropiskt regn jadrar himlen bara appnade sig och sen dog det ! Inte som hemma med andra ord. Sen badade vi i riktigt stora vagor da forstod man verkligen inneborden med tsunamin. Vagorna vi badade i kanska va 1 och en halv 2 meter jag fick panik en gang nar jag inte kom nagon vart. Man sras ju bakat varje gang en stor vag kommer. Laskigt men kul ocksa.

Idaq blir det att pressa sol sda vi ar mycket bruna nar vi kommer hem och ikvall blir det shopping saklart! Nu ar det 4 dagar kvar! Jag vill inte aka hem!

Men vi far se om vi ens kommer hem. Har hort att askmolnet har borjat dras in over sverige igen. Och i bangkok ar det galet sa vi far stanna pa flygplatsen.

Jaja Nu ska jag kila!

En vecka kvar!

Nu ar det bara en vecka kvar :( Denna vecka ska vi ta riktigt manga bilder har jag bestamt men jag tankte jag skulle bjuda pa nagra redan nu.

Pers polare dok precis upp och ska bo pa hotellet i tva dagar. Blir roligt sa har vi ngn mer att spela kort med sa kankse jag inte forlorar varje gang :)

Detta gick pa 25 kronor for bada och da var det tva sanna har nudelsoppor och en juice fran 7 eleven och den juicen pa bilden. Riktigt billigt!!

Hej kara vanner!

Har precis kommit tillbaka till vart forsta hotell. bytte ju till ett hotell nere vid stranden. Men vi trivdes mycket battre har sa vi bytte tillbaka. Eftersom sista veckan borjar nu sa borjar ocksa shoppingen!! Sa himla kul! Man har redan hittat massa saker man vill ha. Jag funderar pa om jag ska gora ogonfransforlangning men vi far se vore lite kul att prova. I varsta fall far man vall klippa av dom sen !! Per har hittat sig en jattefin klocka far hoppas att den haller!

Inget regn har synts till an men vi nastan hoppas pa att det ska komma ngn dag sa vi far uppleva riktigt tropiskt regn. :) VI har snorklat ocksa och det ar skitkul!! Man ser massa fiskar i olika storlekar och farger och massa koraller. Helt underbart! Ska nog kopa en undervattenskamera och ta lite bilder.

Jag uppdaterar nog lite sen ocksa sa ni far se lite bilder..

Hade gott!

Feeling hot hot hot!

Gud va varmt det ar har nere :) Idag har vi varit ute och padlat kanot och brant oss pa axlarna men det var det vart. Vi sag koraller overallt och dom var jattefina. Igar var vi ute och at , vi var pa ett riktigt fint stalle precis vid stranden. DEt var som tva sangar och ett bord som man satt vid. Gor mysigt lampor oerallt. At riktigt god thailandskt mat :) MEn mitt upp i allt sa kommer det en snubbe med varldens orm runt nacken saklart sa kommer han upp till vart bord och vill att vi ska holla den. Nar vi sitter och ater liksom. Per fick verkligen butta bort honom for han lyssnade inte nar vi sa nej! Finns mycket konstiga saker har nere :)

Idag ska vi ga ivag och kaka thailandsk pizza ska bli kul att se om det ar ngn skillnad. Imorrn byter vi hotell ockso till ett som har pool och ligger precis vid stranden och nara centrum!

Japp men det ar val det jag har att saga just nu.

Soliga halsningar
Therese

Thailand

Hej Alla !

Nu sitter vi pa internet pa hotellet. Det ar ett jattemysigt hotell med mycket trad och palmer. Vi trivs mycket bra. men ska byta hotell imorrn till ett finare hotell som ligger precis vid stranden och som ar narmare centrum :) Det finns hur mycket shopping som helst och jag har redan hittat saker jag vill ha men vi tankte vi skulle ta shoppingen i slutet av resan :)

Jag tror att jag har hittat din vaska Lina vet dock inte vad den kostar an :) Osaker pa om det ar den men ska kolla narmare pa de :)

Igar sa satt vi nere pa stranden det var uppdukat med bord och live musik jatte mysigt och romantiskt :) Vi tog 2 drinkar var gick pa 100 kr valdigt billigt! Om nagra dagar ska vi pa en safari tur da far vi traffa tigrar rida elefanter bada i vattenfall och ga pa apshow m.m. sa det ska bli kul.

Det springer runt hur mycket losa hundar som helst och dom ar jatte sota vill ta hem allihopa :)

Nej nu ska vi ga ner till stranden och sola och ta massage.

Puss

Forebild (efterbild kommer i slutet av resan)

Flyget :-) töligt stort :-)

resize_image_-60 (MMS)

Hej! Sitter på tåget till stockholm nu :...

Hej! Sitter på tåget till stockholm nu :-) har sovit tre timmar inatt :-) gick upp fem. Per var redan vaken han hade inte gått och lagt sig över huvudtaget :-) så nu sover han så gött! När vi kommer fram till stockholm så ska vi hitta en bankomat och sen tar vi bussen till arlanda :-) halv tre ska flyget gå. Gud jag är så exalterad så ni förstår inte ! Skit jobbigt att packa för det kändes som hur mycket jag än la i väskan så glömde jag ändå något. Men det blir nog bra :-) har det viktigaste med iaf. Jag är så orolig över att mina batterier ska ta slut innan vi är framme ! Så försök att skicka sms om ni vill prata :-) jaja nu ska jag slappna av och lyssna på musik. Just nu magnus uggla - Första gången. Pusspuss

Thailand here we come.

Heeeeeeeej!

Nu har jag gjort iordning allt. Nu är allt packat. Benen är vaxade och vi är redo att dra. Om ungefär 13½ h så lyfter vi och åker till thailand. Wish me good luck!

Hoppas det går fort att sova...

Men vi hörs när vi hörs..

Behöver musik!!

Nyklippt!

Nu är jag nyklippt. Känns underbart blev mycket nöjd med resultatet hon tog en bra bit och det behövdes verkligen :) Ska gå tillbaka dit ngn mer gång. Va ju på Hair & Face Stockholm eller vad det heter ;)

040310

Idag ska jag iväg och klippa mig sen blir det fika med mamma och i eftermiddag blir det att träffa cazzie :) bra dag gissar jag på :) Det enda jag har kvar är ju disken. Men Per ska ta hälften.

Hoppas klippningen blir bra, jag blir alltid lite nervös innan jag ska klippa mig är det samma för er?

Nej nu har jag inte tid längre ...

Mitt fucking spjut!!

Heej mina vänner!

Grillade förut med älsklingen :) Blev grillspjut med potatisgratäng. Gott! Ni förstår inte vilket sug jag hade efter Coca cola idag trodde seriöst jag skulle dö. Men jag kommer klara det nu det är ju bara 2 dagar nu kan man ju säga !! Imorrn ska jag iväg och klippa mig ! Ska till det ny öppnade i Mitt i city. Face and Hair eller va det heter. Ska bli kul att få vara fräsch i håret när vi åker ner:)

Föressten Per härjade med sitt spjut förut. "Mitt Fucking Spjut" Sprang han runt och skrek. :)

3 Dagar kvar

Nej jag känner att det blir inget diskande idag inte på min födelsedag, that's it! Längtar tills Per kommer hem då ska vi gå ut i solen och köpa glass kanske. Så man får göra ngt roligt på födelsedagen. Men jag har ju annat att se fram emot. :) Har fått jätte många gratulationer idag också det är roligt!

Nu är det inte långt kvar och jag måste erkänna att jag börjar bli nervös nu. Drömde mardrömmar om resan inatt. Inte alls roligt. Per var inte med för det första och vi åkte hem redan efter 5 dagar. Jag var fortfarande vit och hade tappat bort alla mina saker. A det var en jättekonstig dröm. Men sen vaknade jag upp och bara kände att på torsdag åker vi och då ska det inte bli några problem.

Börjar fundera på vad jag ska ta med mig, får ju snart börj packa lite smått.
Igår var ju släkten här och det är ju klart att det blev snack om resan och alla är så orolig och alla hade tips och saker vi inte får göra osv. haha Jag tror jg stängde av efter ett tag. jag känner lite att detta är vårt äventyr och då får man ta itu med allt som det innebär. Håller ni med?

Music

030510

Jahapp :) IDag så var man 21 då :) Känns kul ! Fast just nu sitter jag och funderar på vad fn jag sk göra idag :P Känner mig riktigt urtråkad idag. Per är på jobbet och jag vet att jag har en riktigt stor disk framför mig från igår så det är väl bara att sätta igång :)

Föressten jag har ju lite bilder från igår som jag ska visa.

Min fina mamma med lilla Alvin !

Min Nya dammsugare som jag blev mycket nöjd med !

Tja! Sitter i soffan och slappar med älskl...

resize_image_-91 (MMS)

Tja! Sitter i soffan och slappar med älsklingen :-) alla har åkt hem nu. Det var mycket trevligt att ha dom här. Fick om ny dammsugare den är hur söt som helst. Nu väntar vi på lina och charlie som ska komma! :-) bra dag idag. :-) hörs sen mina vänner. Puss

020510

Idag kommer släkten hit på kalas nu får vi bara hoppas på att cheesecaken blir god! Men det blir den nog. Ska sätta igång och göra mig iordning har precis kommit ut från duschen så jag har bra tid på mig idag.

Men nu måste jag kila.

Bio

Hej !

Nu är jag hemma från bion. Såg på The Bounty hunter. Och den var riktigt bra faktiskt. Blev väldigt nöjd. Hände något hela tiden och den va rolig så den kan jag verkligen rekomendera! Fick ju födelsedags present av Malin cokså och hon fick av mig. Oc vet ni vad jag fick alla Lotta Thell böckerna! Blev ve rkligen skitglad för det går inte att få tag i dom typ! Så nu har jag att läsa. Fan va kul!

Imorrn kommer släkten och firar mig lite, ska bli kul att träffa alla. Blir kul för katterna också. Dom tycker om människor. :)

Ja nu ska jag sätta mig i soffan och se på TV. Ska njuta av att jag är ensam hemma ikväll. Per är ute med
jobbarpolarna. Så då ska man passa på att ha lite egentid!

Vad tycker ni om omslagspappret ? Jag tycker det var fränt :)

Hej bloggen! Nu har jag slutat jobba :-) n...

Hej bloggen! Nu har jag slutat jobba :-) nu jobbar jag inget mer förens vi kommit hem från thailand :-) känns gött! Ska möta upp malin nu för vi ska på bio , kommer inte ihåg vad den hette dock men det blir nog bra. :-) vi hörs sen när jag kommer hem. Puss

010510

Första maj idag. Älskar när Maj träder in för det är en sådan mysig månad tycker jag. Men idag var det inget fint väder. Tråkigt! Men snart åker jag till finare väder.

Försov mig imorse tänkte jag skulle gå upp i tid så jag slapp stressa. Men det vart inte så stressigt cheesekakorna är färdiggjorda och står och fryser i frysen. Hoppas verkligen dom blir bra. SKa snart iväg till stan. Tänkte jag skulle få upp min pojkvän ur sängen får se om jag lyckas. :)

Valborg

Fy va jag är trött! Känner verkligen hur jobbet sliter mig nu! Känns som jag har jobbat så himla mycket nu i två månader. Men det är ju för att jag ska få dom underbaraste två veckorna i mitt liv om 5 dagar :) Så det kommer nog vara värt det.

Imorrn blir det en stressig dag känner jag. Ska först när jag vaknar imorrn springa iväg och köpa grädde till cheesecaken och sen ska jag baka den. Sen måste jag ner på stan och fixa födelsedagspresent åt Malin och sen börjar jag jobba vid 16. Och sen blir det Bio efter jobbet slutar 20 så det blir en sen bio. Ska bli kul att få slappna av lite och bara umgås. Jag känner verkligen nu hur mycket jag uppskattar mina vänner. Jag är så dålig på att höra av mig ofta. Så när man träffas så är det alltid lika kul !

Idag har vi städat hela lägenheten jag och min goding. Och det blev jätte rent och fint så nu känns det gött att vara hemma. Måste bli bättre på att städa. Tänkte att Lina skulle komma hem till mig och ha en grundkurs i städning haha!

Jahapp vad gör ni denna Valborg? :)